žrtva jednog ludaka

Palačinke i kult Sunca

Posted in Uncategorized by lusija on 28 фебруар, 2007

Pošto ne volim zimu, a ona baš neće da ode, odlučila sam da se stvari preuzmem u svoje ruke. Lepo sam napravila palačinke i sad, dok mi dragi muž uživa i oblizuje se, ja mogu da blogujem i da čekam Sunce.

Naime, u slovenskim paganskim ritualima palačinke su imale svoje posebno mesto. Zbog svog okruglog oblika one su simbolizovale Sunce, pa su se pripremale na kraju zime kako bi, po principima imitativne magije, dozvale i proslavile rađanje novog, mladog Sunca. Ova tradicija je primljena i od strane hrišćanske crkve, pa se u Rusiji i do danas zadržala.

Eto, opet jedan spoj lepog i korisnog. Muž zadovoljan, a ako sutra bude sunčano, to nije zato što je vetar odneo oblake, već zbog mojih palačinki.

Једно реаговање

Subscribe to comments with RSS.

  1. pitchweis said, on 1 март, 2007 at 9:00 am

    Kada sam pojeo palačinke sinoć, desilo e nešto čudno. Počela je kiša da pada, a luda žena moja draga, kaže mi:“ Eee, izgleda da ova magija ne pomaže…“, a ja joj odgovaram: „Otkud sunce u sred bijela dana?!?“.


Оставите одговор

